Σε συνέχεια ανοιχτής επιστολής που αναρτήθηκε στο myxolargos.gr είπα να αφιερώσω λίγο χρόνο και να απαντήσω στον κ. Τοσουνίδη (και όχι στον αρχηγό του 1ου συστήματος προσκόπων Παπάγου).
Ας τα πάρουμε λοιπόν από την αρχή και με τη σειρά που αναφέρονται στην ανοιχτή επιστολή:
Όσον αφορά στην ανωνυμία του blog μου αυτό είναι μια μεγάλη κουβέντα που θεωρώ ότι δεν είναι της παρούσης. Αρκεί ένα google search για να καταλάβει κανείς γιατί μπορεί κάποιος να επιλέγει την ανωνυμία στις αναρτήσεις του.
Θέλω να πω αρχικά ότι ποτέ δεν επιτέθηκα στους προσκόπους και αν διαβάσει κανείς την ανάρτηση αλλά και το link στο facebook θα δει ότι όχι μόνο δεν θεωρώ τους προσκόπους υπεύθυνους αλλά πιστεύω ότι αν υπάρχει μια πιθανότητα να αλλάξει η κατάσταση αυτή θα προέλθεί από τους προσκόπους της περιοχής αν αποφασίσουν να δράσουν και κάνουν τις απαραίτητες συστάσεις στους γονείς ("Τουλάχιστον ας κάνουν κάτι οι πρόσκοποι γιατί από τα γίδια δεν βλέπω προκοπή."). Επίσης θεωρώ πολύ λογικό και σίγουρα δεν αμφισβητώ ότι οι πρόσκοποι έχουν υπάρξει πρωτεργάτες στην πρωτοβουλία δημιουργίας ποδηλατοδρόμων για τη βελτίωση της καθημερινότητας των συγχωριανών μας.
Μπορεί ο εν λόγω ποδηλατόδρομος να μην είναι ο πλέον ενδεδειγμένος και σωστά χαραγμένος και οριοθετημένος αλλά αυτόν έχουμε και αν δεν τον υποστηρίξουμε με αυτόν θα μείνουμε (ή ότι έχει παραμείνει ελέυθερο από τα γίδια).
Η φωτογραφία λοιπόν που μας έστειλε ένας φίλος, και ύστερα από επικοινωνία μαζί του, είναι τραβηγμένη Σαββάτο ή Κυριακή δηλαδή ημέρα που έχει ο κόσμος λίγο περισσότερο χρόνο για να απολαύσει τα hobbies του που μπορεί να μην είναι ο προσκοπισμός απαραίτητα. Ο κ. Τοσουνίδης λοιπόν μας αναφέρει ότι τα εν λόγω αμάξια είναι αμάξια γονέων που περιμένουν να πάρουν τα παιδιά τους και ότι όσο περνάει από το χέρι του, οι γονείς πάντα εκεί θα τα παρκάρουν για να μην ρισκάρει ποτέ τη ασφάλεια των παιδιών. Αυτό που μας λέει δηλαδή είναι ότι είναι προτιμότερο να παρκάρουν οι γονείς πάνω στον ποδηλατόδρομο για να περιμένουν να παραλάβουν τα παιδιά τους (οι γονείς δηλαδή παραμένουν εκεί και συνοδεύουν τα παιδιά από και προς τις εγκαταστάσεις των προσκόπων) παρά να παρκάρουν λίγο πιο πέρα έτσι ώστε να μην κινδυνεύουν τα υπόλοιπα παιδιά που κάνουν ποδήλατο. Δηλαδή ας είναι ασφαλή τα παιδιά που έχουν τον προσκοπισμό ως hobby (που ασφαλή θα είναι ούτως ή άλλως καθώς και υπάρχει η παρουσία μεγαλύτερων προσκόπων και συνοδεύονται από τους γονείς τους) και τα υπόλοιπα παιδιά που δεν είναι πρόσκοποι ας χαροπαλέψουν. Κάτσε να δεις ποια είναι η μία από τις τρεις αρχές του προσκοπισμού..."Καθήκον προς τους άλλους";! Και το συνεχίζει λέγοντας ότι δεν θα ρισκάρει την ασφάλεια των παιδιών επειδή κάποιος άλλος θέλει να κάνει ποδήλατο!!! Αν δηλαδή ο γονέας που περιμένει το παιδί του δεν παρκάρει στον ποδηλατόδρομο το παιδί του κινδυνεύει...και ο ποδηλάτης ας πάει να πνιγεί!
Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ένα πρόβλημα δεν λύνεται απλά μετακυλίοντας το σε άλλους, δεν νομίζω ότι αυτό είναι συμβατό με την θέση των προσκόπων που λέει "...συμμετοχή στην ανάπτυξη της κοινωνίας, με αναγνώριση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της ανάπτυξης του φυσικού κόσμου.". Πιο πολύ μου θυμίζει το "Μακριά από εμάς... κτλ κτλ". Και αν κάποιος έχει τη δύναμη να επηρρεάσει τη δημοτική αρχή για τη βελτίωση των συνθηκών στην περιοχή δεν είναι ο μεμονομένος ποδηλάτης αλλά το σύστημα των προσκόπων.
Όσο για το ποιούς λέω "γίδια" και "τσοπάνηδες" σίγουρα αυτοί δεν είναι οι πρόσκοποι αλλά οι οδηγοί των αυτοκινήτων που παρκάρουν εκεί. Το επαναλαμβάνω γιατί μάλλον δεν έγινα κατανοητός.
Όσον αφορά στις παιδαγωγικές δραστηριότητες του συστήματος όχι μόνο δεν τις αμφισβητώ αλλά είμαι σίγουρος ότι υλοποιούνται με μεγάλη επιτυχία για αυτό και δεν πιστεύω ότι οι εν λόγω οδηγοί είναι πρόσκοποι. Το οξύμωρο βέβαια είναι ότι οι γονείς που πιστεύουν στις αρχές του προσκοπισμού και επιλέγουν αυτόν τον τρόπο διαπαιδαγώγισης για τα παιδιά τους, δεν σέβονται τον συνάθρωπο τους και επιλέγουν τη βόλεψη τους ενάντια στην ασφάλεια των "ξένων παιδιών" που επιλέγουν ένα άλλο hobby, π.χ. το ποδήλατο.
Και θα ξαναπώ, γιατί νομίζω ότι το κείμενο του κ. Τοσουνίδη προσπαθεί με μεγάλη μαεστρία να περάσει στον αναγνώστη ότι εγώ επιτίθεμαι στους προσκόπους, ότι ΔΕΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΩ ΓΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΟΠΟΥΣ, αντιθέτως επαναλαμβάνω ότι είναι η μοναδική ελπίδα για βελτίωση της κατάστασης αρκεί να κάνουν τις απαραίτητες συστάσεις και να μην ανέχονται την παράνομη στάθμευση έξω από την πόρτα τους. Θεωρώ τουλάχιστον ατυχή μη πω "πονηρή" τη φράση "...και ελπίζω να μην συνεχίζεις να αποκαλείς με τόσο απαξιωτικά λόγια το μέλλον του δήμου μας." γιατί τα παιδιά είναι τα τελευταία που φταίνε ή για να το θέσω καλύτερα, αυτά δεν φταίνε καθόλου. Ελπίζω να έγινα κατανοητός και παρακαλώ τον κ. Τοσουνίδη να προσέχει τις εκφράσεις του.
Σχετικά με το 1ο ΥΓ έχω να πω ότι το να επικαλείται κάποιος την κοινωνική πρωτοβουλία του συστήματος (συλλογή πραγμάτων για το ίδρυμα αστέγων του δήμου Αθηναίων) δεν δικαιολογεί την παράνομη στάθμευση. Και επειδή το είχα απορία, και σύμφωνα με την επικοινωνία μου με τον αναγνώστη που έστειλε τις φωτογραφίες, έχω να πω ότι το αμάξι έμεινε εκεί για τουλάχιστον μια ώρα και σε αυτή την μία ώρα δεν έγινε καμία φορτοεκφόρτωση. Αυτό σίγουρα θυμίζει το "Ένα λεπτάκι θα κάνω, δεν θα αργήσω. Εδώ δίπλα θα πεταχτώ."
Σχετικά με το 2ο ΥΓ δεν κατάλαβα ακριβώς τι θέλει να πει ο ποιητής αλλά σίγουρα κάποιο δίκιο θα έχει γιατί το γίδια δεν είναι λογικό να επηρρεάζουν μόνο τους ποδηλάτες αλλά και τους ίδιους τους προσκόπους. Αλλά αυτό ΔΕΝ δικαιολογεί το να μεταφέρεις και εσύ το πρόβλημα στους άλλους. Αυτό δεν δίνει λύσεις στα προβλήματα και αυτό σίγουρα δεν είναι συμβατό με τις αρχές του προσκοπισμού!
Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν δεν απαντάω στον κ. Τοσουνίδη ως αρχηγό του 1ου συστήματος προσκόπων αλλά ως μεμονομένου δημότη καθώς δεν πιστεύω ότι οι θέσεις που εκφράζονται στην ανοιχτή επιστολή είναι οι θέσεις των προσκόπων. Κα αυτός ήταν ο λόγος που μπήκα στον κόπο να απαντήσω. Ήθελα να είναι σαφές ότι δεν κατηγορώ τους προσκόπους για τίποτα αλλά κατηγορώ τα γίδια-οδηγούς που δεν σέβονται την ασφάλεια κανενός άλλου και τον κ. Τοσουνίδη που τεχνηέντως θέλησε να περάσει ότι επιτίθεμαι στους προσκόπους.
Ελπίζω να έγινα σαφής. Εκτός απροόπτου δεν σκοπεύω να απαντήσω σε άλλο σχετικό κείμενο γιατί είμαι σίγουρος ότι ο κόσμος μπορεί και κρίνει πρόσωπα και καταστάσεις.