Ο Δεκαπενταύγουστος στην Αθήνα, που θυμίζει όλο και περισσότερο μια αχανή μητρόπολη, είναι ιδανικός για βραδινές βόλτες σε θερινά σινεμά. Ιδιαίτερα φέτος, που οι επανακυκλοφορίες και οι επανεκδόσεις παλιών ταινιών δημιούργησαν την εικόνα μιας ταινιοθήκης - κυψέλης.
Ο Ζαν Ρενό είναι μοναδικός στις καταιγιστικές «22 σφαίρες» της πρόσφατης γαλλικής παραγωγής. Η ταινία του Ρισάρ Μπερί έχει παλιομοδίτικο ύφος, θυμίζει τις γαλλικές αστυνομικές περιπέτειες της δεκαετίας του ’70 και τείνει να γίνει η πιο καυτή γκανγκστερική περιπέτεια του Αυγούστου. Το γκανγκστερικό φιλμ, όμως, αξίζει τον κόπο να το ξανανακαλύψουμε σε μεγάλη οθόνη και σε μια εκδοχή του, που είναι πιο κοντά στην κλασική μορφή του είδους.
Γκάνγκστερ και 60s
Το «Μπόνι και Κλάιντ» (1967) του Αρθουρ Πεν βασίζεται στην αληθινή ιστορία της Μπόνι Πάρκερ και του Κλάιντ Μπάροου, που έδρασαν στις Ηνωμένες Πολιτείες στα χρόνια του μεγάλου κραχ. Ο γκανγκστερικός μύθος (το ζευγάρι των διάσημων παρανόμων), η βιβλική αλληγορία (η Αμερική σαν η Γη της Επαγγελίας) και η ψυχανάλυση (ο υπαινιγμός γύρω από τη σεξουαλική ταυτότητα του θυμωμένου Κλάιντ) έγιναν ένα εύφλεκτο μείγμα από τον Πεν, ο οποίος εναρμονίστηκε με το πνεύμα που επικρατούσε στο Χόλιγουντ στα χρόνια του ’60.
Μπόγκι και νουάρ
Ο «Μεγάλος ύπνος» (1946) βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ρέιμοντ Τσάντλερ και θα μπορούσε να θεωρηθεί η επιτομή του μαύρου φιλμ. Η ασπρόμαυρη ταινία του Χάουαρντ Χοκς συνοψίζει στυλιστικά το είδος, όμως αυτό αφορά κυρίως όσους αρέσκονται σε πιο εξονυχιστικές αισθητικές προσεγγίσεις του νουάρ. Ο μέσος θεατής θα αφεθεί στον ρυθμό της σκηνοθεσίας του δεξιοτέχνη Χοκς και στις ερμηνείες ενός ξεχωριστού ζευγαριού στην οθόνη και στη ζωή. Ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και η Λορίν Μπακόλ είναι ανεπανάληπτοι.
Με στυλ Ζιβανσί
Ο Μπόγκαρτ παίζει και στη «Σαμπρίνα» του Μπίλι Γουάιλντερ (1954), όμως δεν έχει τον πρώτο ρόλο. Κέντρο του σύμπαντος σε αυτή τη μοντέρνα και ελεύθερη παραλλαγή του μύθου της Σταχτοπούτας είναι η αέρινη Οντρεϊ Χέπμπορν. Η θυγατέρα ενός σοφέρ, η Σαμπρίνα, που αποπειράθηκε να δώσει τέλος στη ζωή της λόγω ερωτικής απογοήτευσης, πηγαίνει στο Παρίσι για σπουδές. Eπειτα από χρόνια, επιστρέφει μια φινετσάτη γυναίκα. Τώρα η Σαμπρίνα έχει να διαλέξει ανάμεσα στον πλέιμποϊ, που για χάρη του αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει, και σε ένα σοβαρό τζέντλεμαν.
Το παράλογο πάθος
Η «Γυναίκα της διπλανής πόρτας» (1981) είναι μία από τις καλύτερες ταινίες του Φρανσουά Τριφό. Εδώ, το πάθος παρουσιάζεται σαν μια παράλογη κατάσταση που οδηγεί στην καταστροφή. Ο Μπερνάρ και η Αρλέτ χαίρονται τη ζωή τους στο σπίτι τους στην εξοχή της Γκρενόμπλ μέχρι την ημέρα που νοικιάζεται το απέναντι σπίτι. Οι νέοι γείτονές τους είναι ο Φιλίπ και η Ματίλντ, η οποία συνδέθηκε παράφορα με τον Μπερνάρ στο παρελθόν. Με Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Φανί Αρντάν.
Πηγή: Blog All is Cinema