Οι Ποδηλάτες Παπάγου-Χολαργού το είχαν προαναγγείλει πως θα καταθέσουν στο Δήμο μας την πρότασή τους για τη δημιουργία δρόμων συνύπαρξης αυτοκινήτων και ποδηλάτων. Και έτσι έγινε. Την Πέμπτη στις 29 Μαρτίου, τρεις εκπρόσωποι της συλλογικότητας βρέθηκαν στο συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας Παπάγου για να παρουσιάσουν τα οφέλη που έχει η χρήση ποδηλάτου και να εξηγήσουν τι σημαίνει δρόμος συνύπαρξης. Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για διαδρομές κατάλληλα σηματοδοτημένες με εικόνα ποδηλάτου, τόσο σε πινακίδες όσο και επάνω στο οδόστρωμα, ώστε να δίνουν στους οδηγούς αυτοκινήτων την πληροφορία ότι θα πρέπει να σέβονται την κίνηση των ποδηλατιστών και τα όρια ταχύτητας (30χλμ/ώρα) και να αποφεύγουν τις επικίνδυνες προσπεράσεις. Δεν απαιτούνται ειδικά έργα διαμόρφωσης και ο ασφαλτοτάπητας θα παραμείνει ως έχει.
Για την πρότασή, έχουν ληφθεί υπόψη η υπάρχουσα διαμόρφωση, οι υψομετρικές διαφορές, η χρήση και ιδιαιτερότητες του οδικού δικτύου μέσα στο δήμο, η διευκόλυνση της πρόσβασης στο μετρό, η διευκόλυνση της πρόσβασης σε σχολεία, χώρους άθλησης, και συνάθροισης κοινού (δημοτικά καταστήματα, εμπορικά κέντρα, χώροι αναψυχής κ.α.), η σύνδεση με τους όμορους δήμους και φυσικά η καθημερινή εμπειρία των ποδηλατών από τη χρήση του ποδηλάτου
Οι δρόμοι που προτείνουν να ενταχθούν στις "Διαδρομές Συνύπαρξης" είναι:
Κύπρου, Ιωνίας, Νευροκοπίου, Ζακυνθυνού, Πίνδου, Αργυροκάστρου, Μπλέσσα, Καρναβία, Καραλή, Ζησιμοπούλου, Παναγιώτου, Βλαχάβα, Μακεδονίας, Χατζηκωσταντή, Λάρνακος, Πάφου, Χειμάρας, Στρ. Παπάγου, Πεντέλης, Ελ Βενιζέλου, Βουτσινά, Ξανθίππου, Αγ. Ι. Θεολόγου, Ευτέρπης, Ερατούς, Υμηττού, Μ. Μπότσαρη, Β. Μελά, 25ης Μαρτίου, Καραϊσκάκη, Μπουμπουλίνας, Χρ. Σμύρνης, Αγ. Τριάδος, Κεραμικού, Βεντούρη, Φανερωμένης, Μιλτιάδου, Αγ. Γερασίμου, Ψαρών, Ικαρίας, Σύρου, Τήνου, Εθν. Αντιστάσεως, Μενίππου, Χίου, Λοχ. Δεδούση.
Οι αντιδράσεις των μελών του συμβουλίου Παπάγου ήταν θετικές γι αυτό και συνεχάρησαν τους ποδηλάτες για την παρουσίαση. Ωστόσο, δεν προχώρησαν σε κάποια απόφαση καθώς πρόκειται για ένα θέμα που θα έπρεπε να συζητηθεί από κοινού με το συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας Χολαργού. Επισημάνθηκε ωστόσο ότι η πρόταση των ποδηλατών θα μπορούσε να υλοποιηθεί αρχικά σε λιγότερους δρόμους, σε πιλοτικό επίπεδο.
Αναφορά στο σχέδιο των ποδηλατών έγινε και στο Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας Χολαργού την επόμενη μέρα. Χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των ποδηλατών, η Τζίνα Αρβανίτη έθιξε το ζήτημα και τόνισε ότι στην κοινή συνεδρίαση των τοπικών συμβουλίων που έχει δρομολογηθεί θα πρέπει να υπάρχει χάρτης κυκλοφοριακής ρύθμισης που θα δοθεί από την τεχνική υπηρεσία διότι υπάρχουν δρόμοι που έχουν προβλεφθεί να γίνουν ήπιας κυκλοφορίας. Τέλος, ανέφερε ότι οι ποδηλάτες έχουν στείλει ένα προτεινόμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ στο οποίο θα μπορούσε να ενταχθεί το έργο και να χρηματοδοτηθεί. Να σημειώσουμε ωστόσο ότι οι ποδηλάτες έχουν λάβει ως δεδομένο την έλλειψη σχετικής υποδομής και των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου γι αυτό και το κόστος που απαιτείται για κάτι τέτοιο είναι ελάχιστο. Το μόνο που απαιτείται σίγουρα είναι πολιτική και κοινωνική βούληση.