Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Η νέα Φανερωμένης...είναι καλύτερη?


Αυτές τις ημέρες δώθηκε στην κυκλοφορία ένα κομμάτι της Φανερωμένης που εδώ και καιρό ταλαιπωρούσε πολύ κόσμο, το κομμάτι από την Πλατεία Παλαμά μέχρι και τον Σκλαβενίτη. Οφείλω να ομολογήσω ότι ακόμα δεν μπορώ να συνηθίσω ότι δεν θα σπάω το αμάξι μου όταν περνάω από την Φανερωμένης (αυτή είναι πραγματικά ευχάριστη έκπληξη!) αλλά μετά και τις εργασίες διαγράμμισης του οδοστρώματος δεν μπορώ να πω ότι μου αρέσει το τελικό αποτέλεσμα!
.
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, εμένα θα μου αρκούσε να στρωθεί καινούργια άσφαλτος και τίποτα άλλο. Τώρα η Φανερωμένης είναι ένας πλατύς δρόμος, με πολύ πολύ μικρότερα πεζοδρόμια όπου οι πεζοί δυσκολεύονται να κινηθούν (μη μιλήσω για μητέρες με καρότσια και άτομα με ειδικές ανάγκες!) και τα αυτοκίνητα τρέχουν σημαντικά περισσότερο. Τώρα η Φανερωμένης μου δίνει μια εικόνα ενός κεντρικού δρόμου στο κέντρο της πόλης και όχι ενός απλού κάθετου άξονα διπλής κυκλοφορίας σε ένα όμορφο (ακόμα) προάστιο. Νοιώθω ότι ο περιορισμός των πεζοδρομίων για χάρη των θέσεων parking και των αυτοκινήτων μας κάνει πιο "πόλη" κάτι που νομίζω ότι δεν το θέλουμε. Έτσι όπως είναι η ζωή στην πόλη όλοι θέλουμε να κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας ότι δεν είναι και τόσο χάλια το χωριό μας και ότι έχουμε αρκετό πράσινο και χαμηλά επίπεδα κυκλοφοριακής συμφόρησης. Όταν όμως δεν μπορούμε να κυκλοφορήσουμε άνετα για να κυκλοφορούν ευκολότερα τα αυτοκίνητα νομίζω ότι δεν βελτιώνουμε το επίπεδο ζωής μας αλλά το αντίθετο.
.
Για να καταλήξω, εκεί που λέγαμε ότι θα ήταν καλό να δημιουργήσουμε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους και ανθρώπινα πεζοδρόμια, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο, γιατί? Επαναλαμβάνω ότι το οδόστρωμα είναι σαφώς ανώτερο αλλά όλα τα υπόλοιπα δεν νομίζω ότι αρέσουν σε πολύ κόσμο!...για να μη μιλήσω για τα δέντρα που κόπηκαν για να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης. Δεν θα με χαλούσε καθόλου αν γινόντουσταν όλοι οι δρόμοι του χωριού μας πεζόδρομοι και ήπιας κυκλοφορίας και να κρατούσαμε μόνο τις κάθετες στις λεωφόρους οδούς ως έχουν για να εξυπηρετούνται τα αυτοκίνητα (που ελπίζω να γίνουν όσο γίνεται λιγότερα!). Εξάλλου είμαστε τυχεροί που έχουμε στα όρια του δήμου μας 3 σταθμούς μετρό οι οποίοι εξυπηρετούν τις ανάγκες για μετακίνηση σε σημαντικό βαθμό ... έφτασε και η βεζνίνη ~€2, τί άλλο θέλουμε?
.
Το ξέρω ότι η παρούσα δημοτική αρχή αλλά και οι περιφερειακοί wanna-be δημοτικοί άρχοντες (λέμε τώρα) δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε τόσο ριζοσπαστικές κινήσεις. Αυτός όμως είναι ο λόγος που πρέπει να βγουν μπροστά νεότεροι άνθρωποι που και όρεξη έχουν και γνώσεις αλλά κυρίως τον τσαμπουκά να κάνουν τη διαφορά...ποιοί είναι όμως αυτοί? Που θα πάει, θα εμφανιστούν...