Στις ημέρες της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε και με δεδομένο ότι μια από τις λύσεις που προτείνονται από την παγκόσμια επιστημονική βιβλιογραφία είναι η εξειδικευμένη μόρφωση και κατάρτιση, ο δήμος μας θα έπρεπε να εξετάσει το ενδεχόμενο να αναπτύξει κοινωνικές πρωτοβουλίες εκπαιδευτικού προσανατολισμού.
Με απλά λόγια, θεωρώ απαραίτητο να ενεργοποιηθεί και στο Δήμο μας το Κοινωνικό Φροντιστήριο, κάτι που έχει γίνει σε πολλούς δήμους της χώρας μας. Πρόκειται για δωρεάν μαθήματα δευτεροβάθμιας ή/και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για νέους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν για τις υπηρεσίες ενός φροντιστηρίου.
Η δομή είναι απλή, ο δήμος παραχωρεί κάποιες αίθουσες σε ένα από τα σχολεία του δήμου και εθελοντές καθηγητές προσφέρουν αφιλοκερδώς μαθήματα είτε σε μαθητές είτε σε φοιτητές. Αναφέρομαι και σε φοιτητές γιατί πολλοί νέοι που σπουδάζουν σε κάποιο πανεπιστήμιο/ΤΕΙ εργάζονται και δεν έχουν την δυνατότητα πλήρους παρακολούθησης των διαλέξεων με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται στις εξεταστικές. Το μοναδικό που πρέπει να κάνει ο Δήμος, εκτός από την παραχώρηση των αιθουσών, είναι να θεσπίσει τα κριτήρια βάσει των οποίων θα επιλέγονται οι μαθητές που θα παρακολουθούν τα μαθήματα και να υλοποιήσει την διαδικάσία αξιολόγησης και επιλογής των καθηγητών αυτών που θα προσφέρουν αφιλοκερδώς εκπαιδευτικό έργο.
Και είμαι σίγουρος ότι θα βρεθούν πολλοί εκπαιδευτικοί για να προσφέρουν δωρεάν μαθήματα αφενός λόγω της κοινωνικής τους ευαισθησίας αλλά και αφετέρουν γιατί η εν λόγω διδακτική εμπειρία θα εμπλουτίσει το βιογραφικό τους βελτιώνοντας την θέση τους στην αγορά εργασίας. Όπως καταλαβαίνετε είναι win-win situation για όλους. Ο δήμος όμως προτείθεται να αφιερώσει λίγο από τον ελάχιστο του χρόνο για να οργανώσει την χωρίς κόστος προσφορά κοινωνικών υπηρεσιών μόρφωσης στους δημότες του που δυσκολεύονται να μορφώσουν τα παιδιά τους;
Φαντάζομαι ότι αν ξεκινήσει μια τέτοια πρωτοβουλία ενδέχεται να διαμαρτυρηθούν οι ιδιοκτήτες κάποιων φροντιστηρίων. Ε και; Τα φροντιστήρια έχουν κέρδη εδώ και δεκαετίες, άσε που με δικαιολογία την κρίση πληρώνουν με ψίχουλα τους καθηγητές "ζητώντας" τους πολλές φορές την έναρξη επιτηδεύματος (κοινώς μπλοκάκι) ως απαραίτητη προϋπόθεση για να εργαστούν με €10/ώρα μεικτά στο φροντιστήριο. Και στην τελική, οι μαθητές που θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν δωρεάν φροντιστηριακά μαθήματα θα επιλεγούν βάσει κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων το οποίο σημαίνει ότι ούτως ή άλλως δεν θα είχαν την δυνατότητα να πληρώσουν για να πάνε φροντιστήριο. Άρα τα φροντιστήρια δεν ζημιώνονται.
Για να δούμε, θα κάνει τίποτα ο δήμος ή είναι πολύ busy; Το καινούργιο golden boy, συγγνώμη, σύμβουλος δεν προλαβαίνει ούτες αυτός; Τελικά μήπως είναι υποστελεχωμένος ο δήμος;;; Καλό ε;